Phile Deprez

Phile Deprez

Joeri Thiry / STUK Leuven

Joeri Thiry / STUK Leuven

Joeri Thiry / STUK Leuven

Joeri Thiry / STUK Leuven

Joeri Thiry / STUK Leuven

Joeri Thiry / STUK Leuven

Joeri Thiry / STUK Leuven

Joeri Thiry / STUK Leuven

Renate Beense

Renate Beense

  • Speeltijd

    Vr 9 feb 2018 ⋅ 20:00
    zaal Grote Post

    Prijzen

    € 16,00
    KaartsoortPrijs
    Normaal tarief € 16,00
    UiTpas € 14,00
    Jongeren -18 jaar € 8,00

    Bij 'te gast' voorstellingen kan een handelingskost van € 1 in rekening gebracht worden aan het einde van de transactie.

RULE OF THREE
Jan Martens - GRIP

'RULE OF THREE' is een gedanste performance die het midden houdt tussen concert en verhalenbundel. De vibe van een hardcore nachtclub verweeft met het gevoel van verdwalen in een boek.

Soms zwellen ritme, licht en beweging aan, soms worden ze ontmanteld. Deze voorstelling is een ongetemde meditatie die – net als onze tijd – gebaseerd is op tegenstellingen: tussen verstilling en explosie, tussen precisie en intuïtie, tussen hart en rede.

Voor RULE OF THREE werkt Jan Martens voor het eerst met live muziek als stuwende kracht. NAH, een Amerikaanse producer en drummer mixt zowel live als geprogrammeerde drums met gevonden geluiden en gemanipuleerde samples. Zijn muziek draagt sporen van DIY punk, noise en avant jazz en baadt in de rusteloosheid van hip hop.
Vaste waarden Steven Michel en Julien Josse en nieuw gezicht Courtney Robertson gaan op het podium de dialoog aan met deze eclectische muziekcompositie.

RULE OF THREE by Jan Martens + NAH (trailer) from GRIP / jan martens on Vimeo.

Met kortverhalen van Lydia Davis:
Writing en The Dog Hair uit CAN'T & WON'T van Lydia Davis. Copyright © 2014 van Lydia Davis.
Suddenly Afraid uit VARIETIES OF DISTURBANCE. Copyright © 2007 van Lydia Davis.


"Een eclectische hyperdance...In het zinderende samenspel tussen dans en muziek vat Martens de mindset van onze hectische tijd: routineus verdoofd door almaar nieuwe prikkels, fragmentarisch, zappend, concentratiearm."
Charlotte De Somviele, De Standaard

"Een indrukwekkende dansvoorstelling die keer op keer aanzet tot nadenken. Een verademing."
Jan Dertaelen, De Morgen

Jan Martens studeerde aan de Tilburgse Fontys Hogeschool om in 2006 zijn dansopleiding af te ronden aan het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen. Sindsdien veroverde hij stormenderhand de internationale podia én de harten van het publiek. De schoonheid van de menselijke onvolmaaktheid krijgt een prominente rol in zijn werk. The Dog Days Are Over, de laatste voorstelling die hij in De Grote Post bracht, werd beloond met een staande ovatie.

VAN Jan Martens  | MET Steven Michel, Julien Josse, Courtney May Robertson en/of Dan Mussett | MUZIEK EN UITVOERING NAH | MET KORTVERHALEN VAN Lydia Davis © Denise Shannon Literary Agency, Inc. | KOSTUUM Valérie Hellebaut | LICHTONTWERP Jan Fedinger | DRAMATURG / REPETITOR Greet Van Poeck | TECHNIEK Michel Spang of Marie Vandecasteele | PRODUCTIE GRIP | COPRODUCTIE deSingel internationale kunstcampus, Théâtre de la Ville – Paris met Festival d’Automne à Paris, Le Gymnase CDCN I Roubaix – Hauts-de-France en tanzhaus nrw
MET STEUN VAN STUK Kunstencentrum en Grand Theatre
MET FINANCIËLE STEUN VAN de Vlaamse overheid en de stad Antwerpen
MET DANK AAN Marc Vanrunxt en Anne-Lise Brevers

REACTIES

Er zijn nog geen reacties.

REACTIE PLAATSEN

Beoordeling

DEZE VOORSTELLING DOORSTUREN

Kalender

Februari 2018
ma di wo do vr za zo
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Genres

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.