OOSTBLOK

Double Bill: Halloween

Marina Cherry + Courtney May Robertson
vr 31 okt 19:00 - 21:30
31 okt
19:00 - 21:30
  • 31 okt
    19:00 - 21:30
    De Grote Post, Oostende
    zaal Dactylo

Tijdens deze double Halloween-bill kan je genieten van twee huiveringwekkende, soms verontrustende maar altijd krachtige voorstellingen.

Marina Cherry - Only Bones v 1.6

Slungelige loidlings. Knisperige Schloompings. Stekelige Spa-doo-dlings.

Marina Cherry tippelt, piept en zoemt door een miniatuurruimte in haar solovoorstelling. Wat volgt is een fysieke, eigenzinnige en soms vervreemdende trip vol bizarre bewegingen en absurde details. Fragmenten van haar innerlijke wereld botsen tegen de grenzen van het podium. Deze voorstelling is een vervolg op Only Bones (v.1.0) van Thomas Monckton, en past binnen het gelijknamige project: minimalistisch fysiek theater met strikte regels — slechts één licht, geen tekst, geen decor, geen rekwisieten, en alles binnen een beperkte ruimte. Binnen die beperkingen weet Marina een krachtige, creatieve en humoristische performance neer te zetten. Ze verkent hoe ver je kunt gaan met bijna niets. Een brutale mengeling van lichaam, verbeelding en precisie: het banale wordt buitenaards, het kleine groots.

Courtney May Robertson - HUNTER

”In de kern gaat HUNTER over gevaarlijk obsessief verlangen. Het soort bedwelmend verlangen dat je bij de keel grijpt, je vastpint en je leven neemt; je laat het je vernietigen en je geniet van elke seconde.” - Courtney May Robertson

Een interdisciplinaire voorstelling die kritisch kijkt naar de vrouwonvriendelijke rollen in pornografie, horror en melodrama. Met haar hyperrealistische pop onderzoekt Courtney May Robertson hoe het groteske, (seksuele) perversie en emotionele overdaad kunnen dienen als symbolen voor lichamelijke autonomie. In een afgesloten privékamer vervaagt de grens tussen afstoten en aantrekken, terwijl schaamte wordt opgeschort en walging transformeert in intrige. De voorstelling, voortgestuwd door een industriële soundscape van 'Acidic Male', omarmt zelfvernietiging als een daad van zelfbehoud.

Courtney May Robertson weet de uitersten van opperste fysieke controle en radicaal vrije perversie indringend te mixen tot een bewustzijnsverruimende trance.

De Volkskrant

Credits

Marina Cherry - Only Bones v 1.6

productie Kallo Collective / NouNous Festival 2020 (Helsinki, FI)

co-producties Riga Cirks (Riga, LV), Cirkorama (Zagreb, HR), Cirkobalkana Festival 2020 (Belgrade, RS)

andere steun Subtopia (Stockholm, SE), Cirkus Kolektiv (Split, HR)

co-regie en performance Marina Cherry

concept en co-regie Thomas Monckton

licht en sound Marina Cherry

Courtney May Robertson - HUNTER

concept, choreografie, video design & performance Courtney May Robertson

sound design Puck Schot (Acidic Male)

light & stage design Manuel Boutreur

puppet design Ronald Schinkelshoek

dramaturgie Lara van Lookeren

wig design Zoe Morgan

costume design Matija Franjes

discomfort devices BNDSN

movement assistant Olympia Kotopoulos

creative producer Lena Meijer

technical producer Stefan Prokop

tour technicians Stefan Prokop & Merijn Boers

tour manager Anna Møller

production leader Lucia Fernandez Santoro

business leader Wim van Stam

pr & communication Jannes Heidinga

graphic design Lejla Vala Verheus

poster image Lisa Schamlé

co-productie Dansateliers, Dans Brabant, ICK Artist Space & Grand Theatre Groningen

met steun van Stimuleringsfonds Design Grant, Fonds 21, AFK & Gemeente Rotterdam

met dank aan Yoko Haveman