De Grote Post

Veelgestelde vragen

   

   

Hieronder vind je een antwoord op de meest gestelde vragen.

Wens je bijkomende informatie? Voor een specifieke vraag m.b.t. het huren van een zaal of het gebruik van De Grote Post voor je activiteit kan je mailen via onderstaande knop.



Of neem de telefoon en bel naar 059/ 56 85 05.

Onder welke categorie valt mijn evenement?

Neem een kijkje op de pagina 'tarieven en categorieën'.

Welke technische voorzieningen zijn inbegrepen in de prijs?

Alle polyvalente ruimtes worden verhuurd zonder technische uitrusting, maar kunnen met mobiel technisch materiaal ingericht worden naargelang jouw noden en wensen.

In de theaterzalen is de aanwezige technische uitrusting inbegrepen in de zaalprijs. Afhankelijk van de zaal voorzien we ook technische bijstand:

 

  • in zaal Grote Post zijn steeds 2 technici aanwezig
  • in zaal Kleine Post is steeds 1 technicus aanwezig
  • in zaal Dactylo is 1 uur technische uitleg inbegrepen zodat u nadien zelf aan de slag kan met het aanwezige materiaal.

 

Gedetailleerde technische informatie over deze zalen is terug te vinden in de respectievelijke infofiches.

Kan ik een eigen cateraar meebrengen?

Eventuele dranken en catering dienen te worden afgenomen van het Cultuurcafé bij elk gebruik van zalen in het cultuurcentrum, met uitzondering van zaal Panorama.

Oostendse verenigingen die in categorie A en B één van de theaterzalen huren en nadien dranken wensen aan te bieden aan hun publiek en deze ook zelf schenken, dienen geen extra zaalhuur te betalen in volgende gevallen:

  • voor gebruik van de Kleine Foyer bij huur Kleine Post
  • voor gebruik van de Grote Foyer bij huur Grote Post

Waar kan ik overnachten?

De Grote Post ligt in hartje Oostende. In de buurt zijn dan ook tal van overnachtingsmogelijkheden. Bekijk alle opties en beschikbaarheid op de website van Toerisme Oostende of breng een bezoekje aan Hotels Combined.

Welke faciliteiten vind ik in de buurt van De Grote Post?

De Grote Post ligt op wandelafstand van winkelstraten, uitgaansbuurt en strand. Voor alle activiteiten verwijzen we je graag door naar de vrijetijdskalender van Oostende.

Is er wifi aanwezig in het gebouw?

In het ganse gebouw en dus in alle zalen is er gratis wifi aanwezig. Je kunt inloggen op het netwerk zonder wachtwoord.

Is er parking bij het gebouw?

Er is geen parking voorzien voor personenwagens, maar groepen kunnen speciale tarieven aanvragen voor de Indigo Zeeparking (recht tegenover het cultuurcentrum). Hiervoor dien je rechtstreeks contact op te nemen met Laura Vandenbroeck via laura.vandenbroeck@parindigo.com.

Waar kunnen we laden en lossen?

Laden en lossen kan via verschillende ingangen, afhankelijk van de zaal en het gebruik ervan. In de Poststraat is er een laad- en loszone.

Is het gebouw rolstoeltoegankelijk?

Via de lift, rechts van de hoofdingang bereik je eenvoudig de lokettenzaal. Van daaruit zijn alle publieke ruimtes makkelijk te bereiken via liften en hellende vlakken. Het Amfitheater en de Klas zijn twee ruimtes die niet toegankelijk zijn met een rolstoel.