Praktisch
Een zaal aanvragen
Voor een specifieke vraag m.b.t. het huren van een zaal of het gebruik van De Grote Post kun je mailen via onderstaande knop. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Je beschikt over alle informatie en wil een zaal aanvragen?
Je hebt een duidelijk idee van de aard van je activiteit en de datum en tijdstip waarop dit zou doorgaan? Stuur dan dit aanvraagformulier ingevuld naar zaalhuur@degrotepost.be. Op basis van dit document contacteren we je met een correcte prijsopgave.
Infrastructuur
Bereikbaarheid
Parking
Er is geen parking voorzien voor personenwagens, maar groepen kunnen speciale tarieven aanvragen voor de Indigo Zeeparking (recht tegenover het cultuurcentrum). Hiervoor dien je rechtstreeks contact op te nemen via parkings.oostende.be@group-indigo.com.
Laden en lossen
Laden en lossen kan via verschillende ingangen, afhankelijk van de zaal en het gebruik ervan.
- In de Poststraat (aan de laadkaai) is er een laad- en loszone voorzien.
- In de Hendrik Serruyslaan (aan de hoofdingang) zijn ook laad- en losplaatsen voorzien.
WiFi
In het ganse gebouw en dus in alle zalen is er gratis wifi aanwezig. Je kunt inloggen op het netwerk zonder wachtwoord.
Catering
Eventuele dranken en catering dienen te worden afgenomen van het CultuurCafé bij elk gebruik van zalen in het cultuurcentrum, met uitzondering van zaal Panorama indien deze niet gebruikt wordt in combinatie met andere zalen.
Oostendse verenigingen die in categorie 1 één van de theaterzalen huren en nadien dranken wensen aan te bieden aan hun publiek binnen het gehuurde dagdeel, dienen geen extra zaalhuur te betalen in volgende gevallen:
- voor gebruik van de Kleine Foyer bij huur Kleine Post
- voor gebruik van de Grote Foyer bij huur Grote Post
Toegankelijkheid
Via de lift, rechts van de hoofdingang bereik je eenvoudig de lokettenzaal. Van daaruit zijn alle publieke ruimtes makkelijk te bereiken via liften en hellende vlakken. Het Amfitheater en de Klas zijn twee ruimtes die niet toegankelijk zijn met een rolstoel.